fredag 27 maj 2022

Handlar hållbart

Visst är det underbart när man kan shoppa loss på lite snygga kläder och samtidigt känna sig duktig! Jag var förbi en sväng på Silly Market idag och hittade en hel del trevligt!

Som den här häftiga bomullskappan:


Märket heter Nomad och eftersom jag aldrig har hört talas om det förut (vilket är ovant, bara det!) var jag tvungen att googla och hittade deras hemsida (tror jag).


Så inte nog med att kappan är snygg, oanvänd och kostade 400kr - den är Fair Trade också! What's not to like?

Jag hittade även en svart/vit-rutig bomullskofta/-jacka från Micha för 300kr...
 


...och en sidenblus från Stenströms, också för 300kr.
 

Hela kalaset skulle alltså gå på 1000kr men eftersom jag hade 620kr innestående för sålda varor, så slutade det på 380kr. Det kan inte bli mycket hållbarare än så! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...