fredag 7 oktober 2022

Grease sing-a-long

 
Det var ett tag sen vi var på sing-a-long - senast var det Bohemian Rhapsody, om jag inte minns helt fel - så det var dags igen!

Men först grundade vi med lite näring och fuktade struparna på Durkslaget.

 
Som vanligt när jag är på Durkslaget föll jag för plocktallriken och den var lika god som vanligt!

 
Mätta och belåtna sjöng vi sedan för fulla muggar. Jag har sett Grease massor av gånger (bl a när vi spelade den när jag jobbade på Arbis-teatern) och i ett flertal uppsättningar men jag insåg att jag nästan alltid har sett den som teater-musikal och att det nog var väldigt länge sen jag såg själva filmen (och det finns bara en film värd namnet!). Och att Filmen var så rolig och med glimten i ögat hade jag faktiskt glömt.

 
Vi hade förväntat oss att de flesta i publiken skulle vara i vår ålder och blev minst sagt förvånade när vi var de enda (med något undantag) under 20. Större delen av publiken bestod av folk vars föräldrar inte ens var myndiga när filmen gick på bio. Men de hade full koll på låtarna så jag antar att den aldrig blir ute.


Nu ska jag vila upp mig lite inför morgondagen. En ny dag, en ny kulturaktivitet (och mat, förstås!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...