torsdag 6 oktober 2022

Medeltidsvandring utan medeltid

 
Vi är ena riktiga vikingar i vår kulturförening. Trots att det praktiskt taget var full storm (eller "friskt" som SMHI envisas med att kalla det!) så trotsade vi elementen och gick på en guidad medeltidsvandring.

 
Nu finns det ju tyvärr inte så mycket (eller egentligen ingenting alls) av medeltiden kvar ovan jord men såsom varande historienörd (och även bara "allmän" nörd) så tyckte jag att det var väldigt intressant att få höra om vad som hade funnits och hur det hade sett ut.

 
Efteråt var vi en kraftigt reducerad (men likväl tapper) skara på fyra personer som förflyttade oss till Enoteket för lite After Walk (fniss!)

Det blev en pizza cacciatore för mig. Det är min andra pizza på mindre än en månad. Och tredje pizzan på tre månader. Så här ofta har jag aldrig ätit pizza förut! Är det början på en ny period i mitt liv? Pizzaperioden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...