onsdag 30 november 2022

Juicepress

På mitt jobb får vi frukt varje vecka och nästan varje vecka så blir det en hel del frukt över, framförallt apelsiner. Miljömuppen i mig gråter varje gång vi måste kasta gammal frukt för att den har börjat ruttna. Men så fick en av mina arbetskamrater en bra idé - hon tog med sig sin juicepress till jobbet och började producera apelsinjuice på löpande band. Och då blev jag så inspirerad att jag sprang och köpte en juicepress, jag också (på Ica!). Men jag tar med mig överblivna apelsiner hem och dricker färskpressad apelsinjuice på morgonen i stället!

 
Lätt som en plätt!


Jag har lärt mig att två apelsiner blir ungefär ett litet glas juice.

Mums! Och min inre trädkramare är nöjd och glad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...