lördag 19 november 2022

Utflykt till Åby

  
Idag skulle vi egentligen ha åkt till Katrineholm och roat oss men SMHI skickade ju ut så dramatiska prognoser om snöstorm, blixthalka och två meter snö, så vi bestämde oss för att hålla oss lite närmare civilisationen istället. Så vi åkte till Åby.

 
Väl där intog vi Åby Kafé, där vi bl a hittade en chokladtårta som såg himla god ut och som vi tyckte skulle gå att dela på fyra. Men först var vi "nyttiga" och grundade med lite mackor - räkmacka i mitt fall.

 
Sen högg vi in på chokladmoussetårtan - som inte bara visade sig var god utan supergod! Det är tur att det är lite långt till Åby Kafé från mig, annars skulle jag hänga där jämnt och äta chokladmoussetårta.

 
När vi var på väg därifrån upptäckte vi att Lions loppis inte alls hade slagit igen, som det stod när man googlade, utan tvärtom var öppen och inbjudande. Så då gick vi självklart dit.

Jag hittade en hel del, bl a en blå ullhatt för 50kr:

Jag var väldigt glad för den eftersom det blåste så kallt!

En slips för 10kr:

 
Och eftersom jag hade gett upp hoppet om att någonsin hitta tamburmajoren jag har letat efter i flera år, så hittade jag naturligtvis en fin tamburmajor i metall för 150kr!

Jag kunde ju naturligtvis inte lämna den där så det var bara att köpa den. Nu är ju problemet att jag inte egentligen har någon plats för den hemma men det får räknas som I-landsproblem som ska lösas, så den får nog flytta runt lite ett tag, tills jag kommer på något bra.

Förhoppningsvis kommer vi iväg till Katrineholm om snart när ovädret har lagt sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bet Your Brain igen

  Vi spelade tydligen Bet Your Brain hos Irmeli förra året, något som jag verkar ha förträngt. ( Men bloggen ljuger ju aldrig! )   Jag minns...