onsdag 1 februari 2023

Namnändring

Ända sedan jag var liten och knappt kunde stava mitt namn, så fick jag lära mig att stava mitt efternamn med Q. Men Folkbokföringen har hela tiden haft en annan åsikt och det har ställt till med en hel del problem. Jag har bl a blivit stoppad i passkontroller över hela världen som misstänkt terrorist (och nästan kroppsvisiterad på riktigt!) och har blivit nekad att hämta ut paket på posten två gånger eftersom "Det står ju ett helt annat namn här!".

När jag hämtade ut mitt senaste pass i oktober så tyckte handläggaren att jag skulle skicka in en ändring till folkbokföringen och någon vecka senare ficka jag äntligen tummen ur och gjorde det.

Och nu har beslutet kommit! Fr o m idag heter jag officiellt Qvarnström med Q!🥳

Det känns nästan lite konstigt...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...