fredag 3 februari 2023

Glasögon i minusgrader

Nu är det ju mer än ett halvår sen jag började med glasögon på heltid och jag tycker faktiskt att det har gått väldigt bra. Den största förändringen är att jag numera inte ser så suddigt längre.

Men det finns förhållanden då glasögon inte är optimala, framförallt inte om man har så rinniga ögon som jag - minusgrader! Då immar brillorna igen.

Mina ögon har runnit mer än vanligt de senaste dagarna och sikten har varit minst sagt begränsad. Jag har fått ta av mig brillorna och treva fram i blindo till jobbet. Det är tur att man kan vägen...

 
Det kan ju även ha hänt att jag träffat på bekanta som jag inte har hälsat på men det får de ursäkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...