fredag 28 april 2023

Aprilodling

 
Puh, jag trodde nästan jag hade förlorat mina fönsterodlingar när de började få något slags mögel i jorden. Men jag planterade om dem med ny jord och nu ser de ut att ha piggnat till rejält.

 
Även de övriga små växterna verkar leva än så det får nog bli omplantering för dem också i helgen - om vädret tillåter, det är ju trots allt Valborgshelg...

 
Även på balkongen grönskar det. Mina små rödlökar ser pigga och glada ut - i alla fall några av dem. Jag har för mig att jag satte fler än så här.


Och gräslöken från förra året har inga problem med varken kyla eller snö, som det verkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...