torsdag 1 juni 2023

Gatunamn


Stadsvandringar är alltid populära i vår kulturförening och igår var det dags för en gatunamnsvandring.

Det var som vanligt väldigt intressant - och trots att jag anser mig ha hyfsad kunskap om stan, så lär man sig alltid något nytt. T ex hade inte jag en aning om att Drottning Kristina var så förtjust i stan att hon t o m kom hit varje gång hon var i Sverige efter abdikationen...!


Jag hade beställt bra väder också, så det var lagom varmt och inte för blåsigt.

Efter vandringen gick några av oss vidare till After Work på Brasseriet (efter att de första två ställena vi hade tänkt oss var fullsatta). För min del blev det en poke-bowl med kyckling (som inte syns på bilden men den finns där!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...