torsdag 31 augusti 2023

Mat och musik i sommarkväll

Det är inte så ofta jag är dubbelbokad nuförtiden men ikväll hände det. Först var det After Work med avtackning av en nybliven pensionär (och fd kassör i Kulturföreningen). Hon fick bl a ett jättefin krans att hänga på dörren när hon inte har den på huvudet.

Av oss i styrelsen i Kulturföreningen fick hon en flaska bubbel som vi förväntar oss bli inbjudna till att hjälpa till att dricka upp. 

Och vi hade ju en sån tur att det faktiskt var en sommarkväll, så vi kunde sitta ute och äta.

I väntan på inbjudan smörjde vi kråset på Harry's. Vi hade fått beställa maten långt i förväg, så jag hade i princip glömt bort vad jag beställde men det visade sig att det var moules frites. De var helt ok!

Jag hade precis hunnit svälja den sista musslan när det var dags att hasta iväg nerför Industrilandskapet till Louis DeGeer. Där var det Musik i sommarkväll - symfoniorkestern i samarbete med Vadstena-akademin.

Det är ju alltid opera-betonat så vi fick höra ouvertyrer och arior från diverse operor under en timme och 20 minuter. 

Så, både mat och ljuv musik en sommarkväll - kan det bli mycket bättre...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...