onsdag 20 september 2023

Nya hamnen

Nu har jag äntligen fått komma och se vad som händer i Nya hamnen. Johanna bjöd Kulturföreningen på en guidad vandring och det var över förväntan.

 
Jag var faktiskt lite imponerad över hur mycket man hade tänkt till gällande i stort sett allt, t ex material.

 
Och jag hade inte trott att man hade kommit så långt som man faktiskt hade. Första inflyttningarna är tydligen om bara 3-4 månader!
 

Jag gillade också hur man tänker på att bevara vissa gamla inslag, som kranar och det här lilla, gulliga huset.

Nya broar har tillkommit och fler ska det bli, så det blir nog lättare att ta sig dit i framtiden också. 

Det här kan nog bli riktigt bra när det blir klart. Jag hade i princip struket Nya hamnen som plats för min nästa lägenhet men jag kanske kan tänka om - under förutsättning att jag har råd, förstås.

Det ska bli sååå spännande att se det när det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...