fredag 22 september 2023

Vackra Vadstena

 
Jahapp, då har man varit iväg och ätit upp sig på internat! Den här gången var vi i Vadstena - som jag aldrig har något emot att besöka!

Anneli och jag åkte t o m i så god tid att vi hade tid på oss att spankulera omkring på den tyvärr ganska tomma gågatan innan internatet började.

 
Kanske berodde tomheten på att de flesta blev bortskrämda av den otroligt skräckinjagande vakthunden i blomsterbutiken! 😂

 
Som sagt, det bästa med konferenser och internat brukar ju vara maten och jag måste säga att Klosterhotellet levererade fantastiskt god mat både till lunch och middag...

 
...och dessutom tror jag att jag fick rummet med den absolut vackraste utsikten!

 
På väg till frukosten i morse fick jag se Gräsgården helt utan gradänger och skådespelare för första gången. Det såg lite tomt ut.

 
I en av våra övningar ingick det en walk-and-talk i smågrupper för att diskutera vad vi hade fått ut av internatet.


I min grupp bestämde vi oss för att utforska kyrkan i stället.


Det är verkligen en otroligt vacker kyrka!

Mycket av temat för internatet var att vi skulle ta pauser och utöva reflektion, så det tog jag fasta på.

Men förutom de gamla vanliga klichéerna (och en massa extrakilon) var nog det bästa jag fick med mig hem från internatet receptet till det jättegoda bruna brödet de hade på Klosterhotellet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...