onsdag 15 november 2023

Ståhl Collection

 
Vår kulturföreningen fortsätter att fira 25-årsjubileum och idag var det dags för ett besök med visning på Ståhl Collection.

 
Jag har varit lite sugen på att gå ditt sedan det öppnade men har inte riktigt kommit iväg - förrän nu.

 
Anneli, Ullis och jag tyckte att vi passade bra under kaptens(?)-mössan med tanke på att vi styr en hel del i Kulturföreningen.

 
Jag medger att jag inte är någon stor konstkännare och snarare hör till den delen av befolkningen som konstnärer och riktiga konnässörer avskyr - nämligen vi som vill se vad saker föreställer och inte gillar sånt som måste förklaras. Så jag gillade vissa konstverk bättre än andra.

Vissa gjorde sig bäst på lite avstånd...

 
... och andra var man tvungen inspektera lite närmare.
 

Vissa var man tvungen att krypa väldigt nära inpå för att se att det t ex inte var en målning utan flera  tyglager som var pålimmade.

Den här skulpturen var en av dem jag gillade bäst...

... men den här kändes mer bisarr än trevlig och den fick vi aldrig någon förklaring till.

Men det var ett trevligt besök i en trevlig miljö och jag kan tänka mig ett besök om något år igen, när de har bytt ut och hängt om konstverken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...