måndag 26 februari 2024

Bad på Brunnen

Vad kan man göra en grå, småregnig och alldeles dötrist måndag i slutet av februari? Jo, man kan ta en sväng till Söderköping och Brunnen för lite spa-terapi. Och det var precis vad Anneli och jag gjorde!

 
Det visade sig vara en perfekt dag. Vi var de enda gästerna där (vi var inte helt ensamma, dock - det var några hantverkare som höll på med underhåll där också. Men de höll sig undan oss så gott de kunde)

Vi köpte relaxpaketet för 900kr, då ingick bl a badrock, tofflor, frukt och juicer...

...och en spa-ritualnecessär från Maria Åkerberg. Det fanns även duschkräm, schampo och conditioner i duschrummet, där man renade sig inför spa:t.


Vi bestämde oss för att gå runt motsols i spa:t och inledde med det minst mysiga: is-skrubben. (OBS! hur mina naglar lyste i det blå ljuset!)

 
Fötterna fick också sitt med bubbelbad.

Det fanns fyra olika duschar, varav två var "Tropical Rain". Jag fotade Anneli i en av dem men fotot blev så suddigt att det inte gick att visa... Det fanns även två bastur (en ång- och en "vanlig") samt två pooler och av dem var nog den mysigaste bubbelpoolen. Där satt vi och njöt ett bra tag.

Lunch ingick också i paketet. Viltskavsgryta med parmesankryddat potatismos - jättegott!

Om jag ska klaga över något så är det att det inte fanns någon hårfön. Och inte hade jag plattången med mig, heller. Så jag fick åka hem (till jobbet) igen med lockar i håret...

Men Badhotellet i Tranås leder fortfarande listan på bästa spa, tätt följt av Warmbadhuset i Västervik. Söderköpings brunn glider dock in på en delad hedersam tredjeplats (med Himmelsby).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...