tisdag 27 februari 2024

Tranås-fynd

Jag kom på att jag ju måste visa upp mina fina fynd från Tranås! Den senaste tiden har jag ju varit duktig med shoppingen och second hand är ju alltid tillåtet.

På Röda korset hittade jag (eller, rättare sagt, Linda hittade dem!) de här fräna skorna som kostade 100kr. Märket är Attitude och det har de ju verkligen!

 
Sen var det dags för shopping-bonanza på Erikshjälpen. De kallar sig Fyndplatsen och det var ett passande namn.

Först ut var en grön skinnkavaj från Saki för 325kr. Den satt på en skyltdocka men jag slet av den så fort jag såg den så ingen annan skulle hinna ta den.

 
På skyltdockan bredvid satt den här rosa skinnjackan, också den för 325kr och även den blev snabbt tingad.

  
En fin, rosa pashmina-sjal för 40kr hamnade också på min hög.(Jag skulle ha tagit en korg!)


Och på vägen ut råkade jag hitta den här fina dunjackan från McKinley. Den kostade 130kr, så jag fick gå tillbaka till kassan och betala för den också.
 

Inte nog med att jag alltid har så trevligt på våra utflykter, jag hittar de flesta av mina bästa fynd då också.

Och på vägen hem åkte Linda och jag förbi Eko (eller inte förbi, rättare sagt!), så äntligen har jag varit där också.


Och där hade de 50% rabatt på plastbackar, så jag passade på att bunkra lite. Nu har jag fler backar att packa om mina andra kläder från svarta sopsäckar i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...