tisdag 26 mars 2024

Clivia-bebis

Det var inte så länge sen jag planterade om min Clivia senast men helt plötsligt upptäckte jag att den hade fått en bebis. Och eftersom Anneli har tjatat om att hon vill ha en Clivia-bebis så fort en dyker upp, så tänkte jag att jag kunde göra en insats.

 
Jag kanske inte skulle ha väntat så länge med att plantera om bebisen. Dels visade den sig vara nästan "fullvuxen" och dels satt den så nära mamma-plantan att de knappt gick att skilja på dem.

 
Lite brutalt våld fick loss dem från varandra och jag hoppas bara nu att båda (eller åtminstone en av dem) överlever. Min gamla mammaplanta har fått ny fin jord i sin kruka...

 
...och "bebisen" (som är nästan lika stor) har fått en tillfällig kruka och ska transporteras till jobbet och dess nya matte imorgon. Förhoppningsvis överlever den transporten också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...