onsdag 21 augusti 2024

Flugfritt

Mina arbetskamrater beklagade sig över att de hade så många bananflugor och andra småflugor hemma så här års. Och då kom jag på att jag inte har sett en enda liten fluga än. Undrar vad det kan bero på?

Men så råkade jag gå för nära mitt köksfönster och titta ut och då förstod jag!


Det ser kanske ut som starar eller andra fåglar som flyger omkring över husen men det är faktiskt småflugor som sitter fast i spindelnätet utanför fönstret. Inte undra på att jag inte har några flugor inne... 

Och faktum är att när jag kollade på nätet dagen efter - så fanns det inte en fluga kvar där! Däremot verkar det finnas en väldigt mätt spindel där ute någonstans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nya köksstolar

Jag har ju haft lite ont om köksstolar sen flytten, en stol satt jag ju sönder redan innan och en förolyckades i flytten, så jag hade bara f...