tisdag 20 augusti 2024

Badrummet

Det är mycket lägenhet nu (och har varit sen flytten) men nu börjar det bli klart så smått.

I veckan kom Kenneth och Sten-Åke från Veterankraft och hjälpte mig i badrummet. Jag fick ju (felaktigt) för mig att jag ville ha tvättmaskinen och torktumlaren bredvid varandra när de levererades men ångrade mig i princip omedelbart (men för sent för att få det gjort direkt. Men nu är det fixat!

Så här såg det ut förut:

 
Och så här såg det ut direkt efter:

 
Och då blev det ju en trevlig, rymlig plats ledig där man kunde...

 
...ställa skåp Idåsen från Ikea!


Den är egentligen ett kontorsskåp men man får inte vara så begränsad. Den passar alldeles utmärkt i badrummet också. 

Och jag passade på att be Kenneth och Sten-Åke att sätta upp en tvättlina i badrummet också. Eftersom vi inte har något torkrum i föreningen (bara ett fjuttigt torkskåp) och jag inte har något trappräcke i nya lägenheten, så behöver jag någonstans att hänga tvätt.

Så, nu är det inte mycket kvar innan lägenheten helt känns som hemma - lite nya persienner, gardiner och någonting för fönstren i köket. Sen kan jag koppla av ända till nästa vår/sommar när balkongen ska pimpas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nya köksstolar

Jag har ju haft lite ont om köksstolar sen flytten, en stol satt jag ju sönder redan innan och en förolyckades i flytten, så jag hade bara f...