lördag 3 augusti 2024

Inre hamnen med dopp

Det händer inte ofta. Att jag badar frivilligt, alltså. Men idag hände det!

 
Eftersom det var soligt och varmt, så tänkte jag premiärdoppa mig i Inre hamnen. Jag valde naturligtvis den bassäng som var minst befolkad. Och jag klev ner i den grunda änden.

 
Det var lite kallt till en början men man är väl viking!

 
Så nu är det gjort och jag vill inte höra ordet "badkruka" i min närhet något mer.

 
Efter doppet tog vi en promenad och kollade hur långt byggena hade kommit sen jag var där senast.

Det blir nog riktigt fint - om sisådär 10-15 år.


Vi smög oss in på gården till det bygge som verkar vara mest klart men även där såg det ut att bara vara några lägenheter som det var inflyttat i.

Det är väldigt snyggt och ger ett modernt och stilrent intryck.

Jag funderade faktiskt på Inre hamnen när jag kollade efter lägenheter men dels är de så små och dels så ville jag bort från den öppna planlösningen som jag har haft i 12 år. Dessutom vet jag inte om jag hade gillat att bo på en byggarbetsplats i 10 år framöver. Så jag är väldigt nöjd med den lägenheten jag valde!

Och för att belöna mig själv för att jag var så duktig och badade blev det en glass på glasskaféet i Carl Johans park.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Spelkväll på Tunnis

Nu ikväll var det första spelkvällen hos mig sedan jag flyttade. Det var första gången jag skulle laga mat för så många personer (sju st) i ...