torsdag 22 augusti 2024

Persienn-perfekt

De senaste veckorna har det varit spurt på lägenhetsfix (antagligen för att alla hantverkare har kommit tillbaka från semestern!) Det senaste är mina persienner.

Som tur är har det ju varit sommar så att jag har kunnat ha balkongdörren öppen dygnet runt, annars hade jag retat ihjäl mig på den trasiga persiennen som för tankarna till en knarkarkvart:

 
Men nu kan jag stänga den utan att gråta. Thomas från PE-TE Persienn var här idag och fixade till alla mina persienner - så nu ser det fint ut!

 
Även sovrumsfönstret fick nya persienner! Där var det inte lika illa - mera som en knarkarkvart i vardande:

 
Men även där ser det nu helt respektabelt ut:


Det kanske inte verkar som någon jätteförändring men för mig som bor här känns det jätteskönt att ha fått det gjort. Som om att "nu är det verkligen jag som bor här!"

Nu återstår bara att försöka räkna ut vad jag ska göra med köksfönstren, vad jag ska ha på väggarna och skaffa nya gardiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nya köksstolar

Jag har ju haft lite ont om köksstolar sen flytten, en stol satt jag ju sönder redan innan och en förolyckades i flytten, så jag hade bara f...