tisdag 13 augusti 2024

Skärlöta

Här är gänget som aldrig tröttnar på Möllky - eller god mat! Årets sista (?) utomhus-spelkväll gick av stapeln på Anettes "sommarställe" i Skärlöta.

Först fick vi jättegoda hemgjorda pizzor med jättegoda tillbehör.

 
För att få plats för fikat efteråt började vi spela Möllky direkt efter maten.

 
Som vanligt gick det ibland bra och ibland inte alls att träffa några klabbar och jag låg sist ett bra tag. Men, som genom ett mirakel, lyckades jag komma ifatt och hamna på en hedersam (tycker jag själv) delad andraplats.

 
Efterrätten var en supergod svartavinbärskaka. Bilden gör den inte rättvisa, tyvärr!


Och dessutom fick jag en massa goda plommon av Marie med mig hem!


Nästa gång blir det hos mig och då ska lägenheten okulärbesiktas för första gången av gänget. Så det blir alltså inomhus, förutom en kort stund när alla ska trängas på balkongen för att beundra utsikten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nya köksstolar

Jag har ju haft lite ont om köksstolar sen flytten, en stol satt jag ju sönder redan innan och en förolyckades i flytten, så jag hade bara f...