måndag 12 augusti 2024

Först på Subway

Hela semestern har jag spanat omkring utanför den gamla Direkten-lokalen på Kungsgatan för att se när Subway öppnar där och idag när jag gick hem från första jobbdagen efter semestern: 

 
Jag var naturligtvis tvungen att sticka in huvudet och fråga om de hade öppnat och det hade de! Det visade sig att jag var första kunden!

De smygöppnade idag så att den alldeles nyutbildade personalen ska hinna bli varma i kläderna innan den "stora" öppningen längre fram. Så jag fick rena VIP-behandlingen och blev bjuden på en kaka i egenskap av premiärkund.


Så nu har jag ytterligare ett matställe inom två kvarter från lägenheten men jag vet inte exakt hur många de är. Jag slutade räkna efter 15 st...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nya köksstolar

Jag har ju haft lite ont om köksstolar sen flytten, en stol satt jag ju sönder redan innan och en förolyckades i flytten, så jag hade bara f...