söndag 6 september 2009

Kräftskiva

Jag börjar känna mig frisk nu, så frisk att i lördags orkade jag ge mig ut i Kolmårdskogarna på kräftskiva. Det var Marie som hade fixat med allt, gott att äta (världens godaste Västerbottenpaj bl a - mums!), gott att dricka och gott sällskap. Det var lite manfall p g a sjukdomar (svininfluensan?) men det gjorde ingenting - det blev bara mer kräftor och Västerbottenpaj kvar till oss andra…

En konstig sak däremot; det måste ha blivit något fel på min kamera! Jag tog några bilder precis när vi kom och de blev bra, men alla bilderna jag tog lite senare blev alldeles suddiga (!?!) Dessutom luktade min kamera kräftspad och var alldeles kladdig i morse (för att inte tala om handväskan -puh!). Jag fattar ingenting!

Så här fint var det dukat när vi kom. Hummern Herbert i mitten!



Glada kräftfestare precis i början på kvällen.

1 kommentar:

  1. Varför var allting bra i "början"? Hur blev det sedan?? :D:D
    Kul att du är frisk nu!
    Kram.

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...