tisdag 5 januari 2010

Nytt år, nya fynd!

Igår kväll läste jag ut en bok och upptäckte till min fasa att jag inte hade någon ny bok att börja på, så i morse bestämde jag mig för att gå ut i fimbulvintern och köpa en ny. Eftersom jag tänkte ligga lågt med shoppandet några dagar hade jag planerat det noga; en rask promenad ner till stan, en blitz-räd mot Anderssons bokhandel och en rask promenad hem.

Döm då om min förvåning när jag helt plötsligt upptäckte att jag befann mig inne på MQ, med en massa kläder i famnen, på väg till provrummet med bestämda steg! När jag ändå var där så var det lika bra att prova lite, så det blev några fynd.


Vit blus från Esprit, 149:- (halva priset)


Svart sammetskjol, Paris, Kate & I, 199:- och Blus från STOCKH LM, 199:- (båda halva priset)

Både den vita Esprit-blusen och den svarta sammetskjolen ledde till en stunds vånda där i provhytten. Jag hade ju (som vanligt!) tagit med mig flera storlekar in, i det här fallet både 40 och 42 och när jag provade båda plaggen i 40 visade det sig att de satt perfekt! Förr om åren hade jag raskt gått ut och köpt 38 i båda, fast övertygad om att jag snart skulle gå ner en storlek, men... Den här gången bestämde jag mig, efter en ångestladdad överläggning med mig själv, att faktiskt köpa 42:orna! ”För att de kändes lite bekvämare”! (!?!) Så blev det! Och nu är det officiellt: Jag är gammal!!!

1 kommentar:

  1. Vilken överraskning att du hittade nåt!! hihi
    Fina grejer och fina priser!
    Vad då gammal??
    Näää... mogna är vi!!
    Ses imorgon. Kram.

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...