tisdag 30 mars 2010

Hälften av det ena, 50 % av det andra

Jag verkar ha drabbats av någon slags halv-allergi eller halv-förkylning. Hela dagen igår gick jag omkring med ett rinnande öga och en rinnande näsborre. Dessutom nös jag tio gånger var femte minut, så det var riktigt livat! Redan innan jag kom till jobbet igår morse hade jag tårat och kliat bort allt smink på ena ögat och jag fick konstiga blickar vart jag än kom. ”Titta, hon har bara sminkat ena ögat!”, tänkte de nog – om de händelsevis råkade missa att det osminkade ögat även var svullet och blodsprängt. Idag har det värsta rinnandet och kliandet lagt sig och jag har börjat hosta i stället så lutar nog åt att det snarare är någon slags förkylning än allergi, men varför bara på ena sidan? Det kanske är en reafynds-förkylning! :-D

Och eftersom vi helt osökt kommit in på reafynd, så hittade jag faktiskt ett litet orapporterat fynd nu i veckan. Det blir nog bland de sista på ett litet tag (midsommar?). Just nu är jag lite sugen på att pimpa upp lägenheten lite. Mitt projekt från förra året – måla sovrummet – finns ju kvar och jakten på gardiner till vardagsrummet går oförtröttat vidare. Vi får väl se, vi kanske kan ha en loppis-fyndkategori, t ex.

Här är i alla fall min senaste lilla väska:

En Friis & Company, har kostat 649kr, halva reapriset blev 195kr

Den blir en bra vårväska, tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...