torsdag 1 april 2010

Veckans ledare

Ni kommer aldrig att tro det här men jag har faktiskt blivit anklagad för att vara ytlig! Ytlig!!! Moi??? Sådant tål jag ju naturligtvis inte och därför tänkte jag visa vilken djuping jag är genom att kommentera den senaste veckans nyheter på samma sätt som de gör på ledarsidan i dagstidningarna. (Jag tror i alla fall att det blir på samma sätt. Jag läser ju aldrig de där urtråkiga sidorna!) Här kommer nu ett knastertorrt inlägg om de viktigaste nyheterna den här veckan:

Jätteviktig nyhet nr 1: Ricky Martin kommer ut ur garderoben


Tjaa, vad ska man säga? Jag kan inte direkt påstå att jag blev chockad när jag hörde det på radion i tisdags (jag brukar ju lyssna på radio medan jag låtsas jobba), inte som jag skulle bli om t ex Cypern skulle ge sin tolva till någon annan än Grekland i Eurovisionsschlagerfinalen – eller tvärtom – och jag tror nog inte ens att jag är förvånad. Här på jobbet har det varit veritabla sorgeorgier sedan nyheten släpptes, fikarasterna har varit som likvakor: alla kvinnor har suttit med rödgråtna ögon och snyftat (jag tror t o m att Conny är sjukskriven!) men jag är ganska zen, faktiskt. Om inte jag kan få honom ska ingen annan kvinna ha honom heller!

Jätteviktig nyhet nr 2: Choklad är nyttigt!

Jag visste det!

Här kan ni läsa lite närmare om det.

Nu finns det ju visserligen inte en kvinna född som inte har vetat om det här sedan födseln men nu är det vetenskapligt bevisat (Jajamen!!!) och dessutom av män verkar det som! Och det är verkligen positivt att de äntligen använder forskningspengar till något vettigt!

Nej, nu har jag inte tid att sitta och vara djup med er längre. Nu ska jag äta choklad!

Glad Påsk!

2 kommentarer:

  1. Jag är hemma, sjukskriven med sorg i hjärtat!!!
    Men du har det helt rätt: Om inte jag kan få honom ska ingen annan kvinna ha honom heller!
    Punkt slut!! hi hi

    SvaraRadera
  2. Ja, det kom inte som en schock, men de där brallerna på bilden ger lite varningssignaler ;) Men han är urläcker i vilket fall. Han är fortfarande La Bomba!
    Mera sådana bilder på bloggen, tack! (hehehe...)
    Eva

    SvaraRadera

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...