onsdag 21 april 2010

Utrensning med nostalgi

Eftersom mina planer på att göra om köket till klädkammare gick i stöpet, har jag nu beslutat att jag måste göra mig av med större delen av min garderob om jag någonsin ska få plats med mer. Så nu har jag varit både nere i källaren och uppe på vinden och hämtat en massa kläder som ska granskas ingående och dömas antingen till några månaders respit eller evig fördömelse hos Myrorna. Och den här gången ska jag vara fullständigt hjärtlös och rensa bort allt som jag innerst inne vet att jag aldrig kommer att ha på mig mer, hur många minnen vi än har tillsammans. För det är ju så, att vissa plagg är inte bara plagg utan gamla vänner. Och här är några gamla vänner som nu vinkas av för evigt (ni kommer nog att känna igen dem!):


Min härliga gamla Day Birger et Mikkelsen-blus som jag glittrat ikapp med så många gånger!


Min safari-jacka från NOW (NOW var ett märke som fanns på åttiotalet, ungdomar!) Praktiskt taget vintage!

En annan gammal NOW-favorit, var jä-igt snygg till skidbyxor (ja, så länge sen är det!)


En blus från Triangle – Herregud, jag bodde i den sommaren -91!

Jag har faktiskt inte hunnit så mycket längre, det tar tid när man måste gråta en skvätt ihop med varje plagg, men processen fortsätter tills allt är över. Jag återkommer med fler gamla vänner längre fram. Och hittar ni något ni vill ha under tiden, så får ni komma hit och hämta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...