onsdag 5 maj 2010

Nya inköp

Jag har fått en refräng på hjärnan. Den går ungefär så här: SM-guld, SM-guld, SM-guld! SM-guld, SM-guld, SM-gu-uld! SM-guld, SM-guld, SM-guuuld! SM-gu-huld, SM-GULD! I vanliga fall brukar jag bli tokig av att ha en låt rullande i huvudet i flera dagar och veckor (sådär så man har lust att slita av huvudet och kasta ut det genom fönstret – Ooa hela natten, någon?) men nu tycker jag det är riktigt mysigt!

Men det är ju inte därför jag är här. Jag skulle ju berätta att häromdagen skulle jag köpa te på Kahls men eftersom det var kö där och jag hatar köer, så tänkte jag att ”jag tar en sväng in på MQ och kollar runt lite!”. Tio minuter senare kom jag ut därifrån, 1600kr fattigare. Dessutom är jag numera med i MQ:s kundklubb och kommer att få ytterligare ett kort att hålla reda på så småningom.

Jag föll nämligen för den här klänningen:

Lois dot dress, 365 Sunshine, 499kr

För att den inte skulle frysa, köpte jag en liten jacka till den:

Louise knit blazer, STOCKH LM, 699kr

Och medan jag ändå var på G, så köpte jag även en tunika att ha till mina jeansshorts från förra året:

Dacey blouse, också STOCKH LM, 399kr

Inte ett reafynd så långt ögat når, alltså - det känns lite konstigt! Men jag har en ny plan! Jag vet att jag har sagt tidigare att jag tänkte satsa på Boho-chic i sommar men det var inte riktigt jag! Den rosa blusen och plommon-klänningen jag beställde från Sid & Sally passade inte riktigt heller. De hade suttit perfekt om jag inte hade haft några bröst – och även om de inte är det mest framträdande i min personlighet så har jag i alla fall bröst!

Så nu har jag tänkt om och tänker mig ett marint tema i stället. Dessutom ska jag satsa på klänning i år. Jag blev lite inspirerad när jag såg The September Issue och noterade, lite förvånat, att Anna Wintour gick omkring halva filmen i en och samma klänning – visserligen en klänning som antagligen har kostat mer än min lägenhet, men ändå! Kan hon, så kan jag!

Det som gäller nu är att bli av med den här envisa rethostan så jag kan börja träna igen och få lite snygga armar till klänningen. Hoppas det blir ganska snart. När jag träffade Ann-Louise i helgen på Stadium Arena… SM-guld, SM-guld, SM-guld. SM-guld, SM-gu… - (oj hoppsan! Ursäkta, det var en ren reflex!), så berättade hon att det är ett virus som flera på hennes jobb har åkt på – och det är väldigt långvarigt.

1 kommentar:

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...