måndag 10 maj 2010

Utrensningen fortsätter...

Jag har inte tid att skriva inlägg, jag är i full färd med Den Stora Utrensningen - av min garderob, alltså. Det går inte fort men det går framåt. Ett av de största problemen är att de förbannade kläderna verkar fortplanta sig. Varje gång jag drar ut en låda eller öppnar ett skåp, dyker det upp en ny omgång kläder som måste gås igenom. Jag tror det är någon som smyger in när jag inte är hemma och lämnar sina kläder här, framförallt som jag inte alltid känner igen alla plagg. Vissa av dem är jag dessutom övertygad om att jag aldrig skulle ha betalat pengar för om det så gällde livet (inte ens som reafynd!).

I alla fall, först såg högen ut så här:

Nu är den högen förpassad till den svarta sopsäcken till höger och jag har börjat på en ny hög:Det värsta är att jag hittar hela tiden plagg som får mig att tänka: "Åh, den här är ju ganska snygg! Varför använder jag inte den? Den får ett år till på sig!", så tyvärr minskar inte garderoben så mycket som jag skulle vilja i alla fall. Är det förresten någon som har en liten lastbil att låna mig till när jag ska åka runt stan och lämna alla dessa kläder i diverse välgörenhetsplåtlådor?

Jag håller även på med ett annat (eller: ett par andra, faktiskt!) projekt medan jag ändå är uppe i varv: Jag tänker nämligen rensa köksskåpen och, framförallt, bokhyllorna också! Här kommer ett litet smakprov på hur mina bokhyllor ser ut:
Inte så snyggt, nej! Och inte hittar jag någonting, heller (precis som i garderoberna)! Jag fick inte plats med Kokongen när jag skulle ställa dit den, så nu ska en massa engångslitteratur bort och bara de bästa böckerna, de som jag läser om och om igen, vara kvar.

Det känns riktigt skönt att vara på gång med att slänga ut en massa bjäfs! Här ska bli så stilrent och understated att jag tror jag får byta namn till Lisa La Minimalista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...