onsdag 16 juni 2010

Kräm-tips

Nu måste jag göra lite reklam för en kräm som hela världen säkert redan känner till (som vanligt!) men som jag precis har upptäckt – nämligen Elizabeth Arden Eight Hour Cream.
Jag köpte den av misstag – egentligen skulle jag ha köpt en dagkräm som stod bredvid den i hyllan med specialerbjudanden (förstås!) - och blev något förvånad när jag skulle börja använda den en morgon. Om inte färgen gör att man hajar till (jag kan knappt beskriva den, det enda jag sett med den färgen tidigare är barnmat!), kan lukten verka direkt avskräckande på vissa, men det är ingenting för en som jag som blev insmord av mormor med Vicks VapoRub över hela överkroppen vid minsta lilla förkylning under hela barndomen!

När jag försökte komma underfund med vad jag skulle göra med den - genom att läsa produktbladet - såg jag helt plötsligt att det stod ”kan användas till torra och nariga armbågar” och kände ett litet hopp tändas inom mig. Jag har ju alltid haft gräsligt torra och nariga armbågar, faktum är att jag är känd på minst tre kontinenter som ”hon med de fula armbågarna”, och jag har använt allt möjligt på mina armbågar för att slippa skämmas och gå i långärmat hela juli; peeling, fuktighetskrämer, feta krämer, vaselin, Helosan-salva, olivolja – you name it! – men ingenting hjälper!

Men nu har jag använt krämen några veckor och tycker faktiskt att jag har märkt en betydande skillnad. Inte så att jag någonsin kommer att bli känd som ”hon med de snygga armbågarna” men i alla fall så att armbågarna inte fastnar i alla kläder jag har på mig – bara det är ett klart plus. Jag har även testat det på läpparna, händerna och ett litet insektsbett jag lyckades få när jag vågade mig utanför promenaderna förra veckan och det funkar där också. Jag är omvänd!

Nu undrar jag bara – är det här något som alla andra i min bekantskapskrets redan vet? Och i så fall, varför är det ingen som har tipsat mig tidigare?

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Klart man måste investera i en kräm som kan göra underverk med det mesta. :-)

    SvaraRadera

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...