torsdag 22 juli 2010

Årets miniturné

Årets lilla Östgöta-turné gick av stapeln idag. Som vanligt hade vi en lång lista med platser att besöka och saker och göra och som vanligt hann vi inte med hälften.

Vi började med att besöka Vreta klosters ruin och kyrka:
Sedan åkte vi vidare till Övralid...
...där vi både gick på visningen och fikade i Farfarsstugan.

Sedan drog vi vidare till Vadstena, där obligatoriska dockskåpsmöblerna inhandlades. (Inte av mig! Jag handlade överhuvudtaget ingenting - förutom mat - på hela dagen. Någon annan - som inte vill vara med på bild - shoppade däremot som om pengar höll på att bli omoderna!)


Naturligtvis klämde vi in ett besök på trevliga Ladugård 206, där det festades på laxpasta och buffé......innan vi avslutade kvällen med Troilos och Kressida på Gräsgården. Där...
...träffade vi på Lena och Mia i kön.
Jag hade inga högt uppskruvade förväntningar på föreställningen, eftersom recensionerna har låtit lite tveksamma, men den var faktiskt inte alls illa. Pjäsen är inget vidare men bra skådespeleri, snygg mask och kostym och den vackra omgivningen räcker för att jag ska bli nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...