lördag 24 juli 2010

Hål i väggen

Igår ringde jag och bjöd hem min bror på fika, bara så där, av ingen anledning alls! Det var ett tag sedan vi sågs och det är viktigt med familj, tycker jag. Dessutom behövde jag få lite borrat och han har ju en slagborrmaskin...

Så medan Vidde och Sandra intresserat läste DV Mode...


...borrade Jocke upp för tre krokar att hänga kläder på, på den hittills värdelösa lilla väggsnutten innanför dörren...


...och satte upp en mörkläggningsrullgardin i sovrummet. Ser ni den?


Inte? Nu då?


Vidare satte han upp en hylla i sovrummet, där jag kan ha mitt nyinköpta Buddhahuvud (149kr på Indiska) och min nya väckarklocka (99kr på Åhléns). Som ni ser har jag äntligen fått hem min gamla Amerika-koffert också!

(OBS! Blomman ska inte stå där egentligen men min kamera blir stressad och fokuserar fel av för stora tomma ytor och bilden blir grynig annars!)


Egentligen hade jag tänkt köpa en kitschig Buddhalampa med vinröd skärm som jag också sett på Indiska men jag fick två mässinglampor av morfar som faktiskt inte var så illa (förutom att skärmarna är liiiite för röda - jag får hitta på något med dem!), så därför blev det Buddhahuvudet i stället.

Bögiga Spindelmannen i bakgrunden hittade jag bakom elementet. (!!?)


Han satte även upp en hylla i min nyinstallerade lilla datorsmatt i hallen!

OBS! Idolbilden på väggen! ;-)


Och till slut borrade han några hål till mina värmeljuslampetter i hallen och till kroken bakom badrumsdörren.



Nu börjar det faktiskt likna någonting! Jag kanske inte behöver flytta, trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...