onsdag 1 september 2010

Dags igen!

Då verkar det som det var dags för höstförkylningen, då! Helt plötsligt igår kväll började det göra ont i halsen och i morse kändes den (halsen, alltså!) som ett öppet sår. Dessutom har jag börjat hosta också och det är inget kul, kan jag meddela!

Jag var nämligen och tränade Core-boll på lunchen i måndags. Jag tänkte att jag ville träna något som var lite lugnt och inte gjorde min nack-sträckning (heter det så?) värre. Core-boll, tänkte jag, det är lagom för mig! Bålstabilitet är ju mitt mellannamn. Och dessutom är det ju bara en halvtimme!
Kommer ni ihåg Sergeant Foley från En officer och gentleman? Han jobbar numera som Core-instruktör, bara så ni vet! Han hade lite listigt klätt ut sig till kvinna och låtsades vara någon annan, men mig lurar han inte! Det var ett jättetufft pass och följaktligen har jag rejäl träningsvärk i magmusklerna, vilket inte är att rekommendera om man ska hosta! Eller skratta, för den delen, men jag försöker undvika det så mycket som möjligt!

Jag har i alla fall lyckats vara på jobbet idag och har smörjt in mig rikligen med handdesinfektion för att undvika att smitta alla mina arbetskamrater (Sådan är jag!) och så hoppas vi att det går över fort, så jag kan träna igen.

1 kommentar:

  1. Håll dig ifrån mig!
    hehehe...
    Jag känner mig liiiiite förkyld med. Jobbigt. Krya på dig gumman.
    /Eva

    SvaraRadera

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...