söndag 10 oktober 2010

Film-mysterium

Nu är ju inte det här någon nyhetssajt, det hoppas jag att ni har insett. Har jag ingenting att skriva om så skriver jag inte något! (Nåja!) Men i alla fall... Jag fick med mig ett nytt elakt virus hem från England och har återigen legat utslagen nästan en vecka. Jag fattar inte – jag har ju nyss varit sjuk!!! Det har aldrig hänt tidigare i världshistorien att jag har varit sjuk två gånger på ett år, för att inte tala om två gånger på lite drygt en månad! Någonting är fel!

Men enligt doktorn är det helt normalt och dessutom är det normalt att det var en ovanligt seg förkylning den här gången. ”Det är sån't som går nu!” Jag tycker inte det är normalt! I lördags var första gången jag inte har haft ont i halsen sedan förrförra torsdagen! Ont i halsen i över en vecka - låter det normalt? Men tydligen är det så. En liten, liten tröst är att jag var inte ensam. Av oss tre som var i England blev både Marie och jag sjuka, men Anette klarade sig tydligen helt utan men. Orättvist är bara förnamnet!

Men som ni förstår har det inte hänt något den senaste veckan att rapportera om. Det händer inte så mycket på min soffa. Det mest dramatiska som hände under hela veckan var när jag kände mig tillräckligt pigg för att sitta uppe en stund utan stöd i fredags och tänkte fira det med att titta på Övertalning på dvd (ni vet – den utspelar sig ju till större delen i Bath!) och upptäckte att den var spårlöst försvunnen! Någon har tydligen ”lånat” den och ”glömt” att lämna tillbaka den. Som vanligt! Det var droppen! Aldrig mer att jag lånar ut så mycket som en knappnål till någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...