torsdag 21 oktober 2010

Nagel-kris

Igår morse körde jag ner handen i väskan efter busskortet och när jag drog upp handen igen såg min tumnagel ut så här:

Alltså, vart tog min nagelförstärkning vägen? Jo, den låg kvar i väskan, visade det sig!

Så kan man ju inte ha det, så idag efter jobbet trippade jag iväg till Emelie för att fixa till den nakna nageln - och de andra också, förstås.



Efter att ha klippt ner naglarna till stumpar - som vanligt! - bestämde Emelie (jag har ingenting att säga till om) att den här gången skulle vi ha gråa naglar med lite glitter på, och så blev det!

Vad tycker ni om min ring, förresten? Det gick bara sådär med min plan att ha stora tenn-ringar på mig, så jag hittade den här i smyckesskrinet - en av ringarna som överlevde utrensningen och försäljningen - och tänkte att den är lite lagom att träna på tills jag kvalificerar mig för stora blaffiga ringar. Jag tycker den är helt okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...