lördag 25 december 2010

Pepparkakspraliner

Mitt kulinariska bidrag till julstämningen i år var ett experiment. Jag hade fått ett recept på pepparkakstryffel av min fd arbetskamrat Choklad-Annika och det gick jag upp tidigt på julaftonsmorgonen för att testa.

Man behöver kryddor:




Och en mortel att stöta dem lite lätt i:


Hur många mer än jag blev förvånade över att jag faktiskt äger en mortel?


Och så naturligtvis choklad.

Resultatet blev faktiskt riktigt lyckat. Jag gjorde bara en omgång eftersom jag inte visste hur det skulle bli och den försvann blixtsnabbt, trots att jag hade gett alla tillåtelse att spotta ut dem om de ville. Nästa år får jag börja tidigare och göra fler.



1 kommentar:

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...