lördag 8 januari 2011

Mission accomplished!

Idag lyckades jag äntligen hitta några stövlar att köpa som jag har letat efter så länge! Jag åkte till den enda anledningen att överhuvudtaget åka till Hageby Centrum (förutom Triumph-affären, då!), nämligen Kalle P. Sko. Eftersom jag inte vet när jag kommer att åka dit igen (och för att den manliga expediten var så oerhört trevlig och serviceinriktad som sprang fram och tillbaka till lagret och hämtade vänsterskor till mig utan att tappa sitt glada humör), så passade jag på att köpa tre par på en gång. Allt i skinn, förstås! Först några svarta:


De till vänster 650kr (1300), de till höger 525kr (1050)


Jag vet att de inte skiljer sig så mycket åt men jag kunde inte bestämma mig och de var ju så billiga! When in doubt, buy both!

Och sedan hittade jag faktiskt de här som jag blev lite förtjust i:


775kr (1550)


På vägen hem igen passade jag på att hoppa in på Speet Spirit där jag hittade lite mer kläder inför våren/sommaren:


Blå klänning från Snob, 335kr (559)


Blus från Custommade, 479kr (799)


Halsduk från Snob, 299kr (499)

Ja, okej – halsduken hör väl inte till sommaren, direkt, men jag har tittat trånande efter den ett bra tag nu och den var ju nedsatt med 40%, den också!


Ni tror mig säkert inte men jag tror faktiskt att jag börjar bli lite mätt på shopping för den här gången. Det känns som om jag har både kläder och skor så jag klarar mig ett tag framöver. Nu ska jag nog ägna mig åt lite större saker ett tag, som badrum och ev kök osv och inte köpa några kläder igen förrän till midsommar-rean! (Såvida jag inte hittar ett rea-fynd jag inte kan motstå, förstås, eller måste kompletteringsköpa något akut!)

3 kommentarer:

  1. Ha ha det tror jag inte!! ingenting förrän till midsommar-rean????? Haha det vill jag se!!

    Din klänning..... den blå..... finns det i en annan färg?? Jag älskade det..... Det kan passa mig så bra tycker jag ;)

    Men vi kanske borde ha i olika färger om vi ska ha lika?

    Krammm

    SvaraRadera
  2. Njaaa, om det dyker upp något riktigt snyggt och billigt kanske jag låter mig övertalas att köpa ;-)
    Klänningen fanns nog bara i den färgen så vitt jag minns. Men det fanns några kvar - M och L beroende på om man vill ha tajt eller löst. Jag ville ha löst p g a valkarna men du kan ju ha tajt!

    SvaraRadera
  3. ÄR det ok om vi har lika?

    Jag återkommer på måndag.. ska kolla min ekonomi!

    Vad säger du, ska vi ses på torsdag?

    kram

    SvaraRadera

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...