lördag 5 mars 2011

Pensionär

Nej, inte jag, utan min kajal-penna som ska släppas ut på grönbete nu. Jag har nämligen varit och tatuerat eyeliner idag.


Pancho!

Det är något jag har funderat på länge och nu har jag alltså slagit till!

Men det var inte med lite nervositet jag lade mig på britsen idag, framförallt som Conny har sagt att det var bland det ondaste hon varit med om! (Man blir lite skraj av att höra sånt från en kvinna som har fött två barn!) Felicia måste ha oerhört bra bedövningskräm, dock, för jag tyckte inte det gjorde så speciellt ont alls. Det är klart - det kändes ju och inte var det direkt skönt, men jag kan nog nämna en hel del saker som är värre (gallstensanfall, portömning runt läpparna, ögonbrynsplock) – faktum är att ögonbrynsplockning är nog det som kommer närmast i smärta, faktiskt! I och för sig sade faktiskt Felicia att hon tyckte jag var jätteduktig, så jag kanske har en smärttröskel som är högre än de flesta andra... När bedövningen släppte kändes det lite kliigt och det svåraste är nog att inte ge efter för impulsen att gnugga sig i ögat. Just nu (4-5 timmar efteråt) stramar det lite, det känns ungefär som att ha lösögonfransar på sig.

I alla fall, just nu är det väldigt mörkt – Felicia övertalade mig att ta mörkbrunt i stället för det mesiga olivfärgade som jag ville ha – men det kommer att blekna med ungefär 50% inom en eller två veckor, sedan ska jag tillbaka tillbaka om en månad och fylla i lite till och då ska jag bestämma om jag vill ha på undre fransarna också.

Jag försökte ta lite bilder för att visa Före och Efter men det var lite svårt – det bästa är nog att se det live. Förresten, precis när jag kom ut från salongen snavade jag över Inger så jag passade på att fladdra med ögonfransarna mot henne för att se om hon tyckte något såg konstigt ut. Hon reagerade inte så jag var tvungen att berätta om tatueringen. Då sade hon att hon inte hade märkt något, att hon bara trodde jag var sminkad som vanligt! Det låter lovande!

Före:


Efter:


2 kommentarer:

  1. Dina ögon blev jättefina!!
    De ser så naturliga ut. Gjorde det inte ont? Vilken tur!
    Hon måste vara jätteduktig!
    Ha en bra söndag.kram

    SvaraRadera
  2. Tack för det! Jag blev faktiskt riktigt nöjd, det blev bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag ser fram emot nästa gång när jag ska ta under ögonen också!

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...