torsdag 12 maj 2011

Dags igen!

Så här års blir det alltid lite traumatiskt för mig, faktiskt. Helt plötsligt är det varmt och solen skiner och en betingad reflex hos mig säger ”bara ben”, vilket snabbt följs av ”lurviga ben” samt ”kritvita ben”!

Jag blir så avundsjuk på karlar! Så lätt de har det! Så fort solen tittar fram, byter de bara till shorts och går sedan omkring och visar upp sina ludna, likbleka ben och ingen tycker det är konstigt! Så fort solen tittar fram måste jag a) beställa tid för vaxning och b) leta fram brun-utan-sol-sprayen ur gömmorna alternativt beställa tid för hudfärgning av ben. Det är orättvist!!!
Så jag protesterar! Det är dags att ta till kamp för kvinnors rätt att också ha ludna, likbleka ben, så idag visar jag morskt upp mina naturliga ben genom att ha på mig capri-byxor! (Egentligen är det långa shorts men jag är så kort att de ser ut som capri-byxor!) Så det så!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...