torsdag 30 juni 2011

Det är mycket nu…

Det är väääldigt mycket nu! Inte nog med att det är nästan är ett heltidsjobb att hålla reda på alla reor – på jobbet anser de att jag ska göra skäl min lön och jobba också och det är ju ett heltidsjobb! Dessutom håller jag på och blir ruinerad, inte av reafyndandet så mycket som av allt uteätande på sista tiden. Det har varit (och är fortfarande) både luncher och After Workar och middagar ute på stan och det kostar på. Å andra sidan har jag knappt varit ute och ätit det senaste halvåret, så det jämnar väl ut sig i längden men måste allt ske på en gång?

Jag hinner inte rapportera om allt så jag får sovra lite (jag måste ju jobba ibland också, påstås det!).

Igår var vi på After Work på Trägår’n med jobbet. Inget upphetsande i och för sig men jag måste pusha lite för maten. Det visade sig att de har grillkväll på onsdagar och vi utmärkte oss genom att a) komma för tidigt - en halvtimme innan de öppnade - och kräva att bli insläppta (det blev vi – heder åt personalen!), och b) nästan tömma stället på mat!

Jag stod naturligtvis först i kön till grillen och väntade på att kockarna skulle bli klara att grilla!


Sedan var jag näst först i kön till tillbehörsbuffén.



Mums!

Och ikväll ska jag till Pappa Grappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...