måndag 25 juli 2011

Kameratest

Idag tänkte jag göra två flugor på smällen genom att passa på att ta lite träningsbilder när jag skulle testa min nya kamera. För jämförelsens skulle har jag ställt båda kamerorna bredvid varandra och ställt in dem på att ta kort samtidigt (eller åtminstone nästan samtidigt!). Jag vet inte om jag tycker att skillnaden är sådär enorm!
Här tror jag det hände något konstigt! Såå dåliga bilder har inte den gamla kameran tagit förut. Jag ställde båda kamerorna på väskan och jag tror att det blev någon vibration när den nya tog fotot sekunden före den gamla. Däremot undrar jag över den nya kamerans färgsinne - min topp är faktiskt orange, inte gul!
Inte mycket skillnad - eller?

Inte så mycket skillnad här heller, väl!

Jag var också en ute och cyklade en sväng igår och fotade för att se om det blev någon skillnad. Vad tycker ni? 

Än så länge är jag inte övertygad om att den nya är väsentligt bättre än den gamla. Testet fortsätter...

2 kommentarer:

  1. Hej! mmm svårt att säga! Jag tycker den nya kamera tar lite ljusare och med mer skärpning bilder... eller?
    Du kan alltid ångra din köp inom 30 dagar.

    Att du har så mycket tålamod och tar bilder med två kameror!!???

    Kram
    Coyntha (som inte kunde kommentera som jag!)

    SvaraRadera
  2. Jag måste ju testa! Jag ställer dem båda bredvid varandra och ställer in dem på 10 sekunder var för att beslutsunderlaget ska bli kvalitetssäkrat (det är ju inte för inte man jobbar ihop med en massa forskare!).

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...