tisdag 13 september 2011

Ett litet steg - Den Första Människan På Balkongen!

Igår följde Anette med mig hem efter för att titta på mina gamla mattor som jag har ärvt.
Mattor!
På vägen passade vi naturligtvis på att tränga oss in i min nya lägenhet för att spana lite. Bl a lyckades jag ta mig ut på balkongen och blev därmed den första människan i världen som står på min egen balkong! Jag vet hur det känns nu, Neil! (Byggnadsarbetare och annat löst folk räknas ju naturligtvis inte som människor i det här fallet!)
Balkongen! I bakgrunden ser man det gamla huset, täckt av blått nät.
Men väggar har jag fortfarande inga! Så vi smög iväg och tittade på en annan lägenhet där de hunnit få upp väggar men inte entresolplanet!
Det känns genast mycket större med väggarna uppe!
När jag sett mig mätt på balkongen och väggarna (och innan jag blev utsläpad med våld av byggnadsarbetare som ville sluta arbeta för dagen!), åkte vi ut till Irmeli och åt gott (fast inte enligt Irmeli) och fikade och spelade Pictionary i hennes omsorgsfullt inredda femtiotalsrum.

2 kommentarer:

  1. VIlket fint femtiotalsrum!!! Även bilderna ser gamla ut!!

    Vad ska du göra med alla mattor? Ska du sälja några?

    kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint - hon har gjort ett bra jobb med det!
    Ja, jag funderar på att sälja några mattor, jag har ännu fler uppe på vinden. Och jag kommer ju inte att ha någonstans att ha dem när jag flyttar...

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...