tisdag 3 januari 2012

Febrig power-shopping

Idag har jag åkt runt bland stans alla möbelaffärer och letat efter en soffa till nya lägenheten. Som vanligt när jag letar efter en sak hittar jag allt utom det jag är ute efter. Alltså köpte jag först ett köksbord med fyra stolar på House.

Det var nedsatt från 5795kr till 3795kr men eftersom det var det sista de hade kvar och ett demo-ex dessutom, så förhandlade Sandra ner det till 3000kr (Jag tror jag alltid ska henne med mig när jag shoppar hädanefter!). Grejerna på bordet följde (tyvärr!) naturligtvis inte med.



Eftersom det var en soffa jag var ute efter åkte vi vidare till Soffgruppen. Där hade de många trevliga soffor men jag blev distraherad av en röd kinesisk-inspirerad bänk som "bara" kostade 4995kr.
Den ska jag ha som TV-bänk!

Men det var ju en soffa jag skulle ha, så nästa stopp blev Mio och där hittade jag till slut en soffa! Jag hade ju tänkt att köpa en röd soffa men eftersom jag redan hade köpt en röd TV-bänk fick jag tänka om och det blev en nästan svart soffa i stället. Nu hade de inte någon bild på soffan med det tyget jag beställde så ni får se hur den ser ut med ett annat tyg så länge.
Den är ganska liten och nätt men ändå rymlig och den var jätteskön att ligga i. Lite roliga kuddar och en snygg filt så tror jag den blir precis som jag vill ha den. Och, ja visst ja - den kostade 5080kr med hemkörning och det dyra tygvalet!

Nu saknas bara ett soffbord och jag har ett projekt på gång angående det. Vi får se om det ger något. Några taklampor ska också köpas till men det kan nog vänta ett tag.

Det värsta var att jag efter några timmars möbelshoppande började känna mig febrig och matt och när jag kom hem kände jag mig riktigt hängig. Nu har jag sovit en stund och känner mig liiiite bättre men jag fryser och har huvudvärk, så antagligen var det en förkylning på gång i helgen och nu är det på väg att bryta ut på allvar. Jag ska gå och lägga mig tidigt i kväll, så hoppas jag att det har gett med sig till imorgon. Hoppas kan man ju alltid...

1 kommentar:

  1. Hallå Lisa!

    Det låter som en lyckad shopping, trots allt!

    Du är varmt välkommen att bolla idéer och tankar kring din belysning när det är dags (utan köptvång förstås)! Vi älskar att prata lampor!

    Krya på dig, och god fortsättning!

    MVH,
    Magnus - Uttaget Belysning

    SvaraRadera

Rut och Ragnar

Det känns som om jag hänger en hel del i Skärblacka nuförtiden, det kanske är lika bra att jag flyttar dit. Eller, kanske inte...  I alla fa...