torsdag 5 januari 2012

Mitt nya badrum

Efter att ha legat på soffan med feber hela dagen igår kände jag mig lite bättre idag och bestämde mig för att våga mig ut på jakt efter mat. Och eftersom jag gick förbi min nya lägenhet bestämde jag mig för att gå upp och hälsa på och se hur långt de har kommit. (De blir ju alltid så jätteglada när jag kommer!)

Det visade sig att mitt badrum är färdigkaklat och att det blir precis så snyggt som jag hade tänkt mig:
En av byggkillarna kom till och med fram och sade att han tyckte det var jättesnyggt!
Tyvärr visade det sig att badkaret är pyttelitet eller, rättare sagt, lika litet som det jag har idag – det hade jag ju inte räknat med! Men det är väl något jag får leva med, antar jag.

De har även fått upp räcket på övervåningen och det är ju tyvärr fortfarande vitt!

Dessutom visade det sig att det har uppstått ”smattar” på övervåningen p g a ventilationstrummor och liknande, en inne i hörnet på vänster sida...
… och två på höger sida...

...men dem tror jag faktiskt att jag gillar – jag kan se flera användningsområden för dem, så jag hoppas de blir kvar som de ser ut nu. I övrigt tror jag nog att mina nyinköpta möbler kommer att passa bra in där.

Nu hoppas jag bara att den här sabla febern ger med sig så att jag hinner packa allting innan jag flyttar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...