fredag 11 maj 2012

Överdåd från öst

Jag var på en jättebra konsert igår! Den hette Överdåd från öst och det var naturligtvis Sveriges (Världens!) bästa symfoniorkester som stod för fiolerna (fniss!). Det var säkert fem år sedan jag var på en klassisk konsert senast och det är alldeles för länge sedan! Det kanske är åldern men jag börjar uppskatta klassisk musik mer och mer.

Nu var ju Anette med och hon älskar ju att sitta längst fram, så vi satt i mitten på första bänk med två tomma bänkrader bakom oss och sedan resten av publiken. Vi satt så nära att dirigenten nickade åt oss när han kom in och hade vi varit svartklädda (vilket vi faktiskt för en gångs skull inte var, någon av oss) hade man trott att vi tillhörde orkestern! Det enda jag såg under hela konserten var svarta lackskor och svartklädda ben, så det är ju tur att det är musiken man går dit för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kulturnatten 2024

  Kulturnatten blir bara mer och mer fullmatad för varje år - det tycker i alla fall jag - så det är inte lätt att begränsa sig när det gäll...