lördag 12 maj 2012

Soffbord

Jag har tröttnat på att inte ha ett ordentligt soffbord, så jag beställde två klarröda Lack från Ikea (99kr/st - rena fyndet!). I onsdags kom paketet (utifall ni undrat vad det var i det!) och gårdagskvällen ägnade jag åt att experimentera fram bästa sättet att ha dem så det passade in i resten av möblemanget. Det skar sig inte så lite mot mina lila/cerise/rosa kuddar, så jag fick försöka hitta en annan lösning.

Jag måste understryka att det här är menat som en temporär lösning, tills jag hittar Det Perfekta Soffbordet, alltså det soffbord jag verkligen vill ha. När nu det blir. Och om jag har råd med det när jag väl hittar det.

I alla fall, så här ser de ut ihop med soffan och fåtöljerna:
 
Hmmm, nej – ser lite trist ut!

Jag har köpt två kuddar på Åhléns för 179kr/st. Från början hade jag tänkt ha knallfärger i samma ton som soffborden men jag ångrade mig – det skulle bli för mycket, tror jag – så det fick bli mjukare toner i stället.
 
Det blev lite för brett med två Lack men för smalt med ett, så jag flyttade på fåtöljerna och tyckte det blev mycket bättre, eller vad säger ni?
 
Jakten på Det Perfekta Soffbordet går vidare men nu har jag i alla fall fått lite andrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kulturnatten 2024

  Kulturnatten blir bara mer och mer fullmatad för varje år - det tycker i alla fall jag - så det är inte lätt att begränsa sig när det gäll...