tisdag 19 juni 2012

Verktyg

Det har ju regnat så f-bannat! Och jag upptäckte att mina små balkonglådor inte hade några hål i botten, vilket de tydligen ska ha. (Vad vet jag, jag är ju nybörjare på det här!) För varje gång det regnar blir mina lådor bara tyngre och tyngre och jag började oroa mig för rötterna på mina små blommor. Mina arbetskamrater föreslog att jag skulle göra några hål i botten själv, så det har jag hållit på med hela eftermiddagen och kvällen idag.

Det var inte så lätt som det låter. Balkonglådorna är av plåt och jag har inga värstingverktyg hemma. Jag försökte med allt: en kniv, sekatören, en skruv, hammare och spik och ingenting hände. Men så hittade jag det perfekta verktyget:
Så nu hoppas jag att det blev bra med hålen jag gjorde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...