måndag 7 juli 2014

Dagens halsont

Imorgon är det en hel vecka som jag har haft ont i halsen, plus en dag om man räknar med att det faktiskt började lite smått förra tisdagen, och det visar inga tecken på att ge med sig. Idag skulle jag ha gått till jobbet igen efter förra veckan som nog var den värsta semesterveckan i mitt liv, tror jag. Men det gick ju inte och dessutom fick jag avboka både en lunch och en omgång minigolf med efterföljande räkvåffla på Färgargården, dels för att jag är fullständigt utsliten av att inte ha sovit mer än 1-2 timmar i stöten (innan jag vaknar av en hysterisk hostattack) i mer än tre dygn, men även för att jag misstänker att jag är smittsam på Tyfus-Marynivå och inte vill riskera att mina vänner och arbetskamrater råkar ut för samma som jag.

Hoppas de hade det trevligt på på indiska lunchbuffén, på minigolfen och på Färgargården! Själv har jag roat mig med att stångas med Landstinget i Östergötland och det är alltid lika underhållande (not!). Som vanligt har de en inbördes tävling bland De Som Tar Emot Samtal På Vårdcentralen, där den som avvisar flest sjuka människor vinner och den jag hamnade hos var nog dagens vinnare, det är jag övertygad om! Det fanns absolut inga tider och en vecka var väl ingen tid att vara sjuk, hade jag provat med att dricka mycket vatten och te och vila mycket? Om jag inte kan sova om nätterna kan jag väl ta igen det på dagarna och de kunde verkligen inte lova att jag skulle få en tid om jag ringer i morgon igen, tiderna går ju åt så fort! De tyckte att jag skulle ringa till jourmottagningen istället, så då gjorde jag det. Och på jourmottagningen hänvisade de mig - gissa tre gånger! - japp, tillbaka till vårdcentralen! Vid det laget tog sömnbristen, febern och allt det onda ut sin rätt och jag började storgråta och lade på luren (man måste verkligen vara fullt frisk för att orka med att tampas med sjukvården!). Det måste ha hörts hur uttröttad jag var för kvinnan på jourmottagningen ringde upp igen direkt och lovade att se till att någon från vårdcentralen ringer upp mig imorgon. Vi får väl se, det blir nog bara för att säga att de inte har några tider och hänvisa mig tillbaka till jourmottagningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...