onsdag 9 juli 2014

Dagens hälsostatus

Fortfarande ont i halsen. Fortfarande rethosta. Febern har tack och lov gett med sig och igår lyckades jag i alla fall slå mig in på vårdcentralen med en dunk bensin och en ask tändstickor och fick en tid till slut. Det var ju naturligtvis bara ett virus och inget att göra bla bla bla men jag fick i alla fall med mig hostmedicin hem, så jag har faktiskt sovit en hel del i natt - åtminstone 3-4 timmar i stöten mellan hostanfallen i stället för 1-2 timmar i stöten - vilket var en stor förbättring. Jag har suttit hemma och jobbat måndag och tisdag men idag tog jag mig till jobbet och hoppas verkligen att de inte ljög på vårdcentralen när de hävdade att jag inte är smittsam, annars kommer jag förmodligen bli väääldigt impopulär bland de av mina arbetskamrater som börjar sin semester nästa vecka!

Det känns skönt att komma ut i solen och bland folk efter att ha legat inne bakom fördragna gardiner så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...