lördag 9 maj 2015

Städlördag

Idag hade jag tänkt storstäda hemma inför mitt ostparty nästa vecka men hann inte ens börja förrän telefonen ringde och jag blev erbjuden att följa med till Kolmården. Och vad är väl lite skit i hörnen och dammråttor stora som små katter när man kan ha kul med djur...? Städa kan jag ju göra någon annan dag!

Nu blev det ju inte så himla mycket djur till att börja med eftersom vi fastnade först i Bamses Värld och sen i Kulmården men till slut lyckades jag få några glimtar av lite djur i alla fall, bl a järvarna som jag inte har sett på många år, det var lite kul.










2 kommentarer:

  1. Hur var nya Bamses värld?

    SvaraRadera
  2. Större, flådigare, mer kommersiellt - som ett litet mininöjesfält. Mycket karuseller/liknande - ett Mekka för ungar så det lär nog blir fler besök där! :-)

    SvaraRadera

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...